Att bli medlem

Är man nybörjare börjar du med ”prova på” så du får inblick i bågskytte och hur detta passar dig innan du blir medlem.
Efter ”prova på” blir du medlem och kan då delta i vår nybörjarträning.
Har du erfarenhet av bågskytte ka du naturligtvis bli medlem direkt.

Som medlem i BK Pantern har du möjlighet att utöva bågskytte året runt och kostnadsfritt delta på klubbtävlingar, vissa serietävlingar (Skåneserie, korre), en del kurser och sociala aktiviteter.

Du har tillgång till lånebågar och låneutrustning att använda på träningspass. Dessa är endast avsedda att användas för att lära dig grunderna. Vill du utvecklas ytterligare kommer du vilja ha en egen utrustning, anpassad efter dig som individ. När du vill skaffa egen utrustning, kontakta oss skjutledare så hjälper vi dig ta dina mått och informera om olika skjutstilar som kan passa just dig.

Klubben har även en del skjututrustning, i form av bågar o pilar, som är utvald för att fungera i en utprovningsfas och som man kan prova och därigenom skapa ett visst mått av trygghet/beslutsunderlag när du står i begrepp att köpa egen utrustning. Lämpligt är även att prova andra klubbmedlemmars bågar för att på så sätt skaffa sig en egen kunskapsbank om huvudsakliga saker som t ex lämplig styrka och båglängd och kanske även en del andra mer specifika detaljer.

Du som redan är medlem i annan klubb.

Du har nu åter möjlighet (från 220308) att komma och träna hos Pantern som Gästskytt, utan att behöva lösa medlemskap.
Läs mer på denna sida: Gästskytt

Som medlem i Pantern kan du inte vara medlem i annan klubb ansluten till SBF (gäller från 220308). Det går däremot utmärkt att enligt motsvarande sätt träna hos annan klubb, förutsatt att detta tillåts av den klubben.

Ålder
Barn utvecklas olika snabbt. För att utöva bågskytte bör man fyllt 10 år.
Upp till 12 års ålder skall vårdnadshavare närvara och stötta skytten.
Vi rekommenderar att vårdnadshavaren även aktiv deltar och skapar en gemensam aktivitet, vilket
underlättar barnets utveckling och att beskriva sina upplevelser.

Träningstider

För aktuella träningstider, se mer info på separat sida för detta, Träningstider.

Välkommen